Communicatiestrateeg bij NOC*NSF

Het vervullen van de communicatiebehoefte voor de afdeling Corporate Affairs, dat is jouw speerpunt. Werkend binnen verschillende teams, zoals Internationale Zaken, Public Affairs en de transitie in de sport, draag jij zorg voor het (door)ontwikkelen en uitvoeren van de communicatieplannen. Voor complexiteit, deins jij niet terug, je houdt wel van een uitdaging. Jij bent degene die ideeën concreet maakt en vertaalt naar een praktische uitvoering. 

Wat ga je doen?

  • (Door)ontwikkelen en managen van de communicatiestrategie van de verschillende teams binnen de afdeling Corporate Affairs – met daarin specifiek aandacht voor Public Affairs
  • Ontwikkelen van de communicatiestrategie Sportcampagne Gemeenteraadsverkiezingen 2022
  • Vergroten van betrokkenheid en tevredenheid van het sportnetwerk en relevante stakeholders, van lokaal tot en met internationaal
  • Opstellen en managen van de communicatiekalender
  • Copywriten van communicatiemiddelen zoals persberichten, nieuwsbrieven, en webteksten

Wij bieden

  • In eerste instantie een tijdelijke aanstelling tot en met 31 december 2022 
  • 32 uur per week 
  • Salarisschaal 11 volgens cao sport 
  • Eindejaarsuitkering volgens cao sport
  • Detachering vanuit een gemeente of een sportserviceorganisatie is bespreekbaar
  • Een werkplek op het Nationaal Sportcentrum Papendal in Arnhem
  • Diverse sportmogelijkheden in een prachtige bosrijke omgeving
  • Goede balans tussen werk en vrije tijd (Nieuwe Werken)
  • Mogelijkheid tot ontwikkeling

Jij hebt

  • Minimaal hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur een afgeronde Communicatie-opleiding 
  • Minimaal 5 jaar werkervaring
  • Ervaring met copywriting en een uitstekende beheersing van de Nederlandse én Engelse taal 
  • Brede en recente kennis en ervaring (gevolgde opleiding is een pre) met digitale en online marketingcommunicatiemiddelen
  • Aantoonbaar ervaren in het denken vanuit verschillende doelgroepen (b2b en b2c) en ‘data driven’ werken 
  • Hands-on, zélf tot actie en uitvoering komen – strategie én realisatie
  • Sensitiviteit in samenwerkingsverbanden en met politieke en bestuurlijke contacten
  • Ervaring in het samen met relevante stakeholders tot een gedragen communicatiestrategie komen
  • Basiskennis van opmaken, ervaring met Indesign en Mailchimp is een pre
  • Kennis van het werken in een CMS en data analytics
  • Denken in doelgroepen en het vertalen van complexe boodschappen in de juiste strategie

Jij bent

  • Resultaatgericht
  • Organisatiesensitief 
  • Planmatig ingesteld
  • Accuraat 
  • Efficiënt 
  • Organisatorisch sterk
  • In staat leiding te geven en hebt overtuigingskracht en beïnvloedingskwaliteiten

Hier werk je samen aan

De afdeling Corporate Affairs is verantwoordelijk voor het strategisch positioneren en door ontwikkelen van de Nederlandse sportsector. 

Het doel is om de randvoorwaarden voor topsport en sportparticipatie te optimaliseren. De afdeling kent een veelzijdige aanpak. In diverse teams wordt er gewerkt aan het versterken van de sport zelf en aan het verdiepen en versterken van de relatie met belangrijke partners van de sport zoals de politiek, overheden en maatschappelijke organisaties in binnen- en buitenland. 

De afdeling werkt aan de integrale basis van de sport en aan het fundament van de samenwerking met derden. Daarbij is het lange termijn perspectief leidend.

Voor inhoudelijke vragen over de functie mail je met Natasja van Brummelen (manager Communicatie & Media) via nancy.jansen@nocnsf.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij HR via jobs@nocnsf.nl.