eSports Day 2017 – de kansen voor marketeers

De markt voor eSports is in Nederland volledig losgekomen. eSports is ’the playground for millenials’. Een hele nieuwe sportcategorie met fans, supersterren en volle stadions.

En omdat eSports ontstaan is vanuit de digitale generatie is de verbinding met digitale kanalen groot.

Daarmee is eSports onvermijdbaar voor merken en organisaties die de jongere generatie willen bereiken. Grote sportplatformen als de Eredivisie, Ajax en PSV hebben eSports volledig omarmd. Taco Bell, Axe, Young Capital, Ziggo en Asito zijn zomaar een aantal grote merken die in Nederland als sponsor in eSports zijn gestapt. De ontwikkelingen gaan ongelofelijk snel en daarmee is er veel nieuwsgierigheid. Wat kun je hier als marketeer mee, welke positie neemt jouw (sport)organisatie in het eSports landschap?

Op 19 mei wordt in de Jaarbeurs Utrecht eSports Day 2017 georganiseerd. Alle grote namen zijn van de partij, van Twitch tot Ajax, van Gamekings tot Red Bull. Zij delen hun visie op eSports en geven antwoord op jouw vragen.

De BVVS kan haar leden van harte aanraden om hierbij aanwezig te zijn om zo jouw kennis van deze onvermijdbare ontwikkeling te versterken. Als BVVS lid heb jij een exclusieve korting van 50,- euro op jouw inschrijving als jij als kortingscode ‘BVVS’ gebruikt. Inschrijven kan op www.esportsday.nl.